Ile trwa umowa pozycjonowania?

16 czerwca 2011

Na jaki okres podpisujemy umowę na pozycjonowanie?

Pozycjonowanie to proces ciągły, który zaczyna optymalizacja strony klienta, poprawki kodu strony a następnie ciągłe starania zwiększanie rankingu strony. Pozycjonowanie nie jest jednorazową usługą, wiąże się zatem ze stałą umową z klientem. Standardowo podpisujemy umowę na okres 12 miesięcy i jest to okres minimalny. Efekty pracy widoczne są na ogół po okresie 1-3 miesięcy, czasem jednak potrafią pojawić się nawet po tygodniu, jednak dopóki nie uzyskamy efektów to klient nie jest obciążany żadnymi kosztami.

Czy istnieje coś takiego jak jednorazowe pozycjonowanie?

Można powiedzieć, że obecnie nie. Dawniej, w czasach gdy konkurencja w wynikach wyszukiwania była mniejsza, istniały oferty firm pozycjonujących, które przeprowadzały jednorazowe pozycjonowanie. Była to na ogół usługa optymalizacji strony po której efekty utrzymywały się przez jakiś czas. Obecnie takie rozwiązanie nie przyniesie widocznych i długotrwałych efektów, można zakupić usługę optymalizacji strony jednak należy liczyć się rezultat nie będzie trwały.

Czy możliwe jest pozycjonowanie na krótszy okres?

Gdy klient chce reklamować swoje produkty/usługi dostępne w krótkim okresie czasu, np. organizuje jakieś wydarzenie, które odbywać się będzie jednorazowo należy zastanowić się czy pozycjonowanie jest najlepszą droga do reklamy. W takim przypadku można się skupić na pozycjonowaniu bardziej szczegółowych fraz kluczowych określających ten produkt, bo w takim przypadku będzie można uzyskać szybkie efekty pozycjonowania. Działania takie należy wesprzeć kampanią linków sponsorowanych w Google. Reklamy za pomocą linków sponsorowanych mogą pojawić się w wyszukiwarce od razu po uruchomieniu i kampania taka można trwać dokładnie tyle czasu ile potrzebujemy. Oprócz tego istnieje możliwość wyświetlania reklam użytkownikom wyłącznie z danego regionu oraz tylko w wybranych porach dnia.